2010. május 5., szerda

Tojás és spárga


Végre végre van a boltokban magyar spárga! Valami furcsa oknál fogva, ha valami szezon eleji zöldséggel vagy gyümölccsel van dolgom, akkor biztos, hogy nyersen esetleg ami megköveteli kissé megpárolva készítem, illetve fogyasztom el. Köztudottan ez a legjobb módja annak, ha minél több értékes anyagot szeretnénk az ételben tartani. Persze ez a varázs is csak három napig tart és azon kapom magam, hogy már megint sütöm, főzöm, turmixolom... Bevallom nem ez volt az első adag spárga amit elkészítettem, de mint már az előbb említettem az első adag elkészítése olyan nagyon egyszerű volt, (lobogó vízbe mártottam 3 percre) hogy nem láttam értelmét feltenni. Húsok köreteként vagy önmagában fogyasztva is megállja a helyét.

Hozzávalók 2 főre: 500 g spárga, 3 tojás, só, bors, csipet cukor, 1/2 citrom, 1 ek. vaj.

1. A spárgák alsó 1/4 részét levágom, kidobom, egy burgonyahámozóval vékonyan meghámozom, majd feldarabolom és forrásban lévő enyhén sós, cukros, citromos vízben 3 perc alatt megfőzöm.
2. Közben a megmosott tojásokat feltöröm, sózom, borsozom és egy villával felverem. Egy kivajazott tűzálló tálba öntöm a lecsepegtetett spárgát, egyenletesen eloszlatom benne.
3. Végül ráöntöm a felvert tojást és 150 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések: